بهينه سازي و سئو سايت

محتواي تكراري


محتواي تكراري؛ تگ‌هاي كانوني و سرگرمي‌هاي بيشتر!

در فصل بعد توضيح خواهم داد كه چگونه Google Panda سايت‌ها را با استفاده از محتواي تكراري مجازات مي‌كند. متأسفانه گاهي اوقات بسياري از محتواي سايت سيستم‌هاي مديريتي چند نسخه از صفحات مختلف به‌طور خودكار چندين ايجاد مي‌كنند.For example, let’s say your site has a صفحه محصول در آچار سوكت در سيستم شما كه به دليل سيستم سايت شما مي‌تواند از چند طريق باز شود. به‌عنوان‌مثال:

http://www.yoursite.com/products.aspx?=23213
http://www.yoursite.com/socket-wrenches
http://www.yoursite.com/tool-kits/socket-wrenches

در چشم موتور جستجو اين موضوع گيج‌كننده است. و به‌عنوان صفحات تكراري قلمداد مي‌شود. براي اين كار، بايد هميشه يك تگ خاص را در صفحه وي سايتتان قرار دهيد. اين تگ rel ناميده مي‌شود.
اين تگ صفحه وب واقعي و اطلاعات آن را به گوگل نشان مي‌دهد. اين موضوع باعث مي‌شود تا وب‌سايت شما در دام صفحات تكراري نيفتد.
همچنين آدرس صفحات خود را آن‌طور كه در سئو درباره آن توضيح داده‌شده است ايجاد كنيد و سعي كنيد طوري آدرس را ايجاد كنيد كه به زبان انگليسي به‌راحتي قابل‌خواندن باشد.
به مثال آچار سوكت برگرديم. گوگل دوست دارد تگ مذكور اين‌گونه در سايت شما قرار داشته باشد.

 

به‌عنوان قرارداد اين تگ در قسمت قرار خواهد گرفت سئو سايت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۰:۱۹ توسط:عليزاده موضوع:

سئو محلي (Local SEO)


سئو محلي (Local SEO). سئو براي كسب و كارهاي محلي.

فهرست

چرا از سئو محلي استفاده مي كنند؟

چگونه با سئو محلي رتبه بندي كنيم؟

شروع كار با سئو محلي (Local SEO)

چك ليست رتبه بندي سئو محلي و منابع ضروري

 

 

چرا از سئو محلي استفاده مي كنند؟

با توجه به محل زندگي شما، در بالاي نتايج جستجو در Google ليستي از كسب و كارهاي محلي وجود دارد. اين ليست هاي محلي كه قبلا به آن ليست صفحات Google Place مي گفتند، و اكنون به عنوان Google+ pages شناخته مي شوند، يك ابزار بازاريابي قدرتمند براي كسب و كارهاي كوچك است.

در سال ۲۰۱۴ گوگل پس از انجام مطالعاتي بر روي رفتار مشتريان محلي به نتايج زير دست يافت:

  1. از هر ۵ نفر ۴ نفر از موتورهاي جستجو براي يافتن اطلاعات محلي استفاده مي كنند.
  2. ۵۰٪ از مصرف كنندگاني كه يك جستجوي محلي را بر روي گوشي هوشمند خود انجام دادند، از آن فروشگاه بازديد كردند.
  3. ۱۸٪ از جستجوهاي محلي در گوشي هوشمند منجر به خريد شده اند.

اگر شما كسب و كار محلي داريد مطالب زير را مطالعه كنيد تا بدانيد كه نتيجه جستجو محلي چيست.

در نتايج جستجوي محلي نسبت به نتايج جستجوي سازماني، يك كسب و كار محلي به جاي يك صفحه وب معمولي نمايش داده مي شود و محل نمايش آن در بالاي نتايج جستجو و ليست نقشه ها است. كاربران مي توانند اطلاعات مربوط به كسب و كار، ساعت كار و بازديد ها را ببينند و به جاي جستجوي طولاني در يك سايت تجاري، اطلاعات مورد نياز را به سرعت و به آساني پيدا كنند.

ليست محلي مي تواند يك ابزار قدرتمند براي جذب ترافيك باشد. در بسياري از موارد، ليست هاي محلي مي توانند به بسياري از سوالات رتبه بندي هاي معمول سئو سايت كمك كنند. اما آيا اين به اين معني است كه بايد سئو سنتي را به سئوي محلي ترجيح داد؟ جواب منفي. شما مي توانيد از هر دو روش براي جذب دو برابر ترافيك استفاده كنيد.

 

چگونه با سئو محلي رتبه بندي كنيم؟

رتبه بندي بالا با سئو محلي با سئو وب سايت سنتي متفاوت است. الگوريتم گوگل به دنبال مجموعه اي از سيگنال هاي مختلف براي تعيين محبوبيت يك كسب و كار است تا تصميم بگيرد كه چگونه رتبه آن را در نتايج جستجو بالا ببرد.

اگر فكر مي كنيد كه  اگر يك رستوران در شهري معروف باشد، بسياري از لينك ها از سراسر جهان بهترين عامل براي تعيين ارزش كسب و كار براي منطقه محسوب نمي شوند. يك شاخص مهم توجه به نام تجاري و شماره تلفن، بررسي مشتري ها و نزديكي آن كسب و كار به منطقه مورد جستجو است.

در زير ليستي از مهمترين فاكتورهاي رتبه بندي گوگل براي ليست هاي محلي كه استفاده مي شود را مي توانيد ببينيد:

  • آدرس فيزيكي محل جستجو
  • بررسي استنادات ساختاري
  • انجمن هاي Google My Business مناسب
  • نزديكي آدرس به نقطه جستجو
  • استنادات ساختاري Quality/Authority
  • مجوز دامنه وب سايت
  • كلمات Product/service در عنوان Google My Business
  • شهر و مكان در عنوان Google My Business
  • نام HTML، آدرس و شماره تلفن مطابق با نام و آدرس و شماره تلفن Google My Business
  • Click-through-rate در نتايج جستجو

اين موارد مهم ترين فاكتورهاي رتبه بندي محلي موتورهاي جستجو Moz (سئو محلي) هستند. اگر مي خواهيد در نتايج جستجوي محلي رتبه بالايي داشته باشيد، تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه مطمئن شويد سايت شما و صفحه Google My Business بيشتر از رقباي شما داراي اين موارد است.

براي بررسي كامل فاكتورهاي رتبه بندي سئو محلي، از لينك زير بازديد كنيد، در لينك زير مركز علمي معتبر جهان سئوي محلي هر ساله يك بررسي در مورد عوامل رتبه بندي محلي را منتشر مي كنند.

فاكتورهاي رتبه بندي محلي موتورهاي جستجو Moz (سئو محلي)

https://moz.com/local-search-ranking-factors

 

شروع كار با سئو محلي (Local SEO)

اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه صفحه كسب و كارتان را در «Google My Business» ايجاد كنيد. آدرس اينترنتي زير را وارد كرده و پروفايلتان را كامل كنيد. كه شامل توضيح دقيقي از كسب و كارتان، روش هاي پرداخت و غيره است. هر چه اطلاعات بيشتري وارد كنيد، شانس خود را براي رتبه بندي صفحات خود افزايش مي دهيد.

Google My Business

https://www.google.com/business

هنگام ايجاد فهرستي از كسب و كارتان سعي كنيد دقيق ترين گروه براي كسب و كارتان را انتخاب كنيد، براي مثال اگر شما سرويس لوله كشي ارائه مي دهيد، بايد “لوله كشي” را به عنوان گروه خود انتخاب كنيد، نه “مبادله كالا” يا “تعمير خانه”.

سايتيشن بيلدينگ (Building citations)

سايتيشن به لينك هاي سئو محلي مي گويند. سايتيشن شامل نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) موجود در سايت شما است. هر چه سايتيشن بيشتري در سايت بگذاريد شانس بيشتري در كسب رتبه بالا خواهيد داشت. براي ايجاد سايتيشن بيلدينگ (Building citations)، مي توان از دايركتوري هاي كسب و كار محلي موجود براي كسب و كار هستند، استفاده كرد.

لينك زير از سايت localseoguide.com شامل فهرستي جامع از دايركتوري هاي كسب و كارهاي محلي است:

۵۵ دايركتوري هاي كسب و كارهاي محلي در آمريكا:

http://www.localseoguide.com/best-local-business-directories-seo/

ريويو بيلدينگ (reviews Building)

سايتيشن و ريويو، لينك بيلدينگ سئو محلي است. اگر شما فقط سايتيشن ايجاد كنيد، فقط نصف كار را انجام داده ايد. براي رتبه بندي بالا، شما بايد مطمئن باشيد كه براي كسب و كارتان ريويو آنلاين جمع آوري مي كنيد. اين كار براي بسياري از شركت ها مشكل است. زيرا متقاعد كردن مشتريان براي اينكه ريويو را پر كنند دشوار است! بايستي اين كار را براي مشتريانتان آسان كنيد.

لينك هايي به كسب و كار خود در صفحه Google My Business ، ايميل، آگهي ها و كارت تجاري باعث مي شود مشتريان نظرات خود را با يك review بدهند. مشتريان را بعد از هر فروش يا معامله تشويق كنيد تا نظر بگذارند. با ايجاد هر فرصتي براي مشتريان براي گذاشتن reviews ، شما مي توانيد reviews  را به طور قابل توجهي افزايش دهيد. اما هر كاري كه انجام مي دهيد، reviews را نخريد. اين يك راه سريع براي دسترسي به Google’s naughty books است. reviews  خريداري شده توسط فيلترهاي گوگل حذف مي شود و از نمايه كسب و كار شما برداشته مي شوند.

 

چك ليست رتبه بندي سئو محلي و منابع ضروري

زماني كه در حال رصد رقيبان محلي خود هستيد و براي رقابت با آنها تلاش مي كنيد، از طريق چك ليست زير رتبه خود را در نتايج جستجوي محلي بالا ببريد:

  • پروفايل كسب و كار خود را در Google My Business بازبيني تاييد و كنيد.
  • در پروفايل Google My Business، توضيحات، دسته بندي، تصاوير و ويدئو و تمام اطلاعات لازم را وارد كنيد.
  • نام تجاري و محل كسب و كار خود را در تگ H1 يا H2 در قسمت صفحه تماس يا صفحه اصلي سايت خود درج كنيد.
  • نام كامل تجاري، آدرس و شماره تلفن محل كار را در سايت قرار دهيد.
  • برچسب  org را در آدرس وب سايت خود قرار دهيد، و نام كسب و كار محلي تان را در ادامه URLقرار دهيد مانند زير:

Schema.org Local Business Specifications.

https://schema.org/LocalBusiness

  • مشتريانتان را براي بازديد از كسب و كارتان ترقيب و تشويق كنيد.
  • وب سايت خود را به دايركتوري هاي بزرگ كسب و كار مانند Yelp، Yellow Pages، CitySearch و غيره ارسال كنيد. از ابزارهايي مثل Moz Local استفاده كنيد تا كسب و كارتان را به تمامي دايركتوري هاي مهم بفرستد.

Moz Local.

https://moz.com/local

  • اطلاعات كسب و كارتان براي NAP data چك كنيد. اين جزئيات بايد در Google My Business ، صفحه تماس و فهرست كسب و كارهاي خارجي يكي باشد.

درست مثل سئو سنتي، سئو  محلي نيز به طور مداوم تغيير مي كند و در طول زمان پيچيده تر مي شود. شما بايد دائما دانش خود را به روز كنيد. لينك زير يك منبع مفيد براي افرادي كه مي خواهند اطلاعات خود را به روز نگه دارند است:

راهنماي سئو محلي

http://www.localseoguide.com/

راهنماي سئو محلي Andrew Shotland، تكنيك هاي سئو محلي و آخرين اطلاعات مربوط به آن را در اختيار شما قرار مي دهد.

درك Google My Business & Local Search

http://blumenthals.com/blog/

مايك بلومتالال (Mike Blumenthal) از وبلاگ نويساني است كه در حال ارائه تفسيري در مورد سئو محلي است. اين وبلاگ منبع عالي براي اطلاع از آخرين تغييرات در فضاي سئو محلي است.

Moz Local Learning Center

https://moz.com/learn/local

متخصصان برجسته  Moz راهنماي بسيار مفيد و دقيقي براي مديريت تمام جنبه هاي بازاريابي محلي را ايجاد كرده اند كه براي مطالعه گسترده و آسان است و منبع عالي براي مبتديان و افراد حرفه اي به شمار مي رود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۴:۲۵ توسط:عليزاده موضوع: